FAQs

KONTAKT

Hur kan jag kontakta er?

Om du behöver komma i kontakt med vår kundtjänst kan du göra det genom att skicka ett e-postmeddelande till oss på store@bellos.se. Observera att vårt team är tillgängligt under följande tider, förutom under svenska helgdagar: måndag till fredag ​​från kl. 10:00 till 17:00 CET.

Min produkt behöver lagas?

Skicka helt enkelt ett e-postmeddelande till store@bellos.se så kommer vi att titta närmare på detta åt dig. När du kontaktar oss, vänligen ange ditt ordernummer och fotografier på din produkt. Observera att produkter som har skadats på grund av normalt slitage, av olyckshändelse eller egen felanvändning inte anses som felaktiga. Detta påverkar inte dina lagstadgade rättigheter.

Hur kan jag kontakta butiken?

Du kan kontakta butiken via e-post på store@bellos.se eller telefonnummer 0709389904.
BESTÄLLNINGAR & BETALNINGAR

Vilka betalningsmetoder finns tillgängliga?

Vi accepterar Visa, American Express, Mastercard, Maestro, Apple Pay, Google Pay, Klarna. För kunder i Sverige finns alternativet att betala via Klarna-konto eller Klarna-faktura. Vid köp genom Klarna tillkommer inga extra faktureringsavgifter.

Priserna anges i SEK. Fraktkostnaden ingår inte i priset utan läggs till som en extra avgift. Beloppet som anges reserveras endast på ditt konto tills vi har bekräftat att din beställning är tillgänglig. Vi respekterar din integritet och dina betalningsuppgifter tas automatiskt bort från vårt system så snart ditt köp är slutfört. Alla transaktioner hanteras av Shopify Payments, vilket säkerställer säkra online-transaktioner. Vi strävar efter att hantera dina personuppgifter och betalningsinformation så säkert som möjligt, men om en tredje part skulle få obehörig åtkomst till våra kunduppgifter kan vi inte hållas ansvariga för eventuell förlust.

Min betalning gick inte igenom?

Vid betalningsproblem, kontakta vår kundtjänst på store@bellos.se.

Är priserna samma online som i butiken?

Priserna är samma online som i butiken, med vissa undantag som gäller för rea-produkter, erbjudanden eller kampanjer. Alla priser på Bello's anges i SEK.

Jag har inte fått min orderbekräftelse?

När du beställer från Bello's skickar vi en bekräftelse till din e-postadress. Observera att det är mycket viktigt att du anger en giltig e-postadress för att kunna ta emot din orderbekräftelse. Om du saknar en orderbekräftelse, kontakta vår kundtjänst på store@bellos.se.

Kan jag avbryta min beställning?

För att avbryta en beställning, kontakta vår kundtjänst på store@bellos.se. Vi kan avbryta beroende på tid eftersom alla beställningar hanteras i turordning. Om vi inte hinner avbryta beställningen kan du göra en retur. Du har alltid 14 dagars öppet köp om du inte är nöjd med din valda produkt.
LEVERANS

Varifrån skickar ni?

Vi skickar alla beställningar från vår butik eller vårt lager utanför Stockholm. Du kommer att meddelas i orderbekräftelsen om en del av din beställning kan skickas från vårt lager, och du kommer att få en eller flera e-postmeddelanden med ditt spårningsnummer när varje paket har lämnat oss.

När kommer jag att få min beställning?

Vi strävar efter att hantera dina beställda varor till rätt transportör så snabbt som möjligt, vanligtvis inom en till två arbetsdagar. För utrikes tar det vanligtvis 3 - 5 arbetsdagar för paketet att skickas. Vi förbehåller oss rätten till en längre hanteringsprocess under reaperioder

När ordern har lämnat vårt lager får du en leveransbekräftelse via e-post. Det tar vanligtvis mellan 1 - 3 arbetsdagar för ditt paket att skickas inom landet. Vi kan dock inte hållas ansvariga för eventuella förseningar eftersom vi inte kan påverka oväntade händelser under transporten. Om du vill spåra din försändelse, besök www.postnord.se för inrikes frakt eller www.dhl.com/ för internationell frakt. Paket som skickas med DHL Express levereras till ditt hem. Om du inte är hemma vid leveranstidpunkten kommer paketet att levereras från ditt lokala postkontor. Om du har ytterligare frågor, vänligen skicka e-post till oss på store@bellos.se så hjälper vi dig.

Levererar ni utanför Sverige och EU?

Nej. Vi distribuerar och levererar endast inom Sverige.

Vad kostar leveransen i Sverige?

Leveranser kostar 69 SEK. För beställningar över 10 000 SEK erbjuder vi gratis frakt.
RETURER

Hur returnerar jag en produkt?

När du handlar online har du alltid 14 dagar från att du mottagit din beställning för att göra en retur.

Skor måste returneras i sin originalförpackning, som måste vara intakt eftersom vi betraktar förpackningen som en del av produkten. Väskor måste returneras i den medföljande tygpåsen, som måste vara intakt, eftersom vi betraktar tygpåsen som en del av produkten.

Observera att skor måste provas på en matta för att förhindra slitage om du vill returnera dem.

När ordervärdet överstiger 10 000 SEK är returer alltid kostnadsfria. Eftersom ordervärdet är under 10 000 SEK finns det en fraktkostnad på 69 SEK inom landet.

Returpaket måste skickas med Postnords förtryckta returetikett som ingår i paketet. Om det inte finns någon returetikett i paketet, kontakta oss innan du skickar din retur så får du en ny. Returer som inte skickas på detta sätt kan returneras till kunden.

Om du beställde din leverans hem med hemleverans av Budbee kan du också skicka tillbaka paketet på samma sätt. Du kan boka en retur själv via den spårningslänk du fick via SMS och välja vilken dag du vill att ditt paket ska hämtas upp. Det du behöver göra är att tejpa förpackningen och packa in den noggrant. Du behöver inte fästa någon returetikett på paketet, Budbee kommer att göra det när de hämtar upp ditt paket.

Du kan också välja att returnera din vara i butiken på (adressen till butiken).

När vi har mottagit din retur kommer den att behandlas så snart som möjligt, men alltid inom 30 dagar.

Som kund ansvarar du själv för att returnera den produkt du inte önskar behålla, och även för att säkerställa att din önskade returprodukt uppfyller Bello's Webshops villkor för retur.